2006-03-17

MOVIESTAR

Ikväll har jag haft roligare än på mycket länge! Och jag BEHÖVDE det - tro mig!!!
Vår TV-kväll började med att vi anlände till TV-huset bland de allra första och därmed fick sitta i foajén ganska länge innan vi släpptes ner till utrymmena utanför de olika studiorna.(VAD heter det i plural??) Snabbt kunde jag konstatera att den ena tjocka, svartklädda, gråhåriga tanten efter den andra anlände, för att liksom Lotti och jag "agera publik"!

Detta gjorde mig oerhört full i skratt för jag såg framför mig alla mina stackars bloggpolers hehe - som skulle leta förtvivlat efter Mingo bland alla dessa korpulenta damer! Men så kom jag på att det nog bara var JAG som skulle sitta intill en ärtig blondin!!!

Hur som helst - så lyckades vi trixa oss till att få sitta bakom de tävlande även den här gången, men DÖM om vår förvåning när vi upptäckte att "vår" bänk var borta, den som stod längst bak mot väggen och därmed gav oss ryggstöd och bättre utsikt .... ! Vi fick lite småbesviket sätta oss på den lägre bänken, som just då var "den ENDA bänken"! Och jag som har sååå kort överkropp syntes ju knappt ovanför "skranket"!! Där blev vi under ca en kvart underhållna av de två "bisittarna" Jonas Klevhagen och .... hm ja den andre ... glömt hans namn, innan slutligen de tre tävlande kom in.

Då fick jag nästa skrattanfall !!

Mitt framför mig hamnade Pamela Anderson, tro det eller ej - det är FAKTISKT SANT !!Och den HÄR varianten hade inte "bara" stora tuttar, utan det största hår jag sett näst efter Tina Turner typ ... Då tyckte jag ännu mer synd om er - mina bloggvänner, som inte skulle få en endaste glimt av mig *flin*!! Men senare i programmet kom det värsta av allt ...Programledaren frågade de tävlande vilken yrkeskategori svenska folket helst INTE ville se i turbanoch så började hon räkna upp yrken och började med .... nyhetsuppläsare och där fick killen till höger om mig och jag ett tokanfall!! Troligen hade han EXAKT samma humor som jag och kunde liksom jag - framför sig se - en nyhetsuppläsare i TURBAN! Och VARFÖR detta blev så hejdlöst roligt vet jag inte, men jag höll formligen på att explodera av skratt!!! Långt efter skrattade jag så jag fick huka mig ner och försöka gömma mig och allt jag kunde tänka på var att detta troligen skulle komma med i TV!! Det blev en ond cirkel för killen intill mig hade lika svårt (nästan) att hålla sig för skratt, så där satt vi och lyssnade på varandras grymtningar och olika hysteriska ljud man har för sig för att LÅTA BLI att skratta!
Det lyckades otroligt dåligt kan jag säga!

Innan jag åkte hem från Lotti - följde jag faktiskt med in och kollade inspelningen av programmet och säger bara TACK OCH LOV, dom hade INTE zoooomat in mitt hysteriska långa skrattanfall, men man såg LITE av det i alla fall! Däremot kan jag inte minnas att dom EN ENDA GÅNG visade den publiksom faktiskt satt "framför" scenen och beskådade allt från rätt håll! Det såg oerhört "fattigt" och strikt ut och tråkigt - ingen bra dekor alls enligt mig! Men vi orkade inte be om fler biljetter bara för att förgylla programmet i fortsättningen också - så i de kommande nio avsnitten får ni klara er utan stjärnorna Lotti och Mingo!

2 kommentarer:

Anonym sa...

*fniss*
Härlig blogg!

Svar på din fråga 50

*kram*

Anna-Lys

K E I sa...

Britt, din galenpanna! Att du inte kan hålla din för flabb ens i tre minuter när du ska vara med i teve ; )

Man får skämmas ;)

Puss och kram, K