2008-07-18

TVÅBARNSMORMOR



I April månad, närmare bestämt den 12:e, 1 vecka före sin mammas 30-årsdag, föddes ett mirakel och jag blev återigen Mormor, efter min dotters alldeles för korta och besvärliga graviditet.

Den 12 februari gick vattnet och min dotter fick tillbringa två månader i säng på sjukhuset. Först på KK i Malmö och så småningom i Lund. Lille Elias var inte beräknad att födas förrän den 22 juni, men den 12 april gick det inte att hejda längre, då VILLE han komma ut. Det blev en orolig tid med respirator, kuvös, syrgas, sondmatning osv osv. En infektion ovanpå det och det blev bakslag igen .... men slutligen den 10 juni på min födelsedag fick han komma hem från neo i Lund och det första han gjorde var att komma hit och gratulera mig på min 55-årsdag - det kallar jag PRESENT !!!!! LYCKA !!!

För någon vecka sedan blev han HELT sladdlös också och är numera uppgraderad till RIKTIG BEBIS utan slangar och sladdar :)

Stor har han blivit också och väger nu över 4 kg och är nog ca 54 lång. En riktig PRINS är han och storasyster är förstås lika stolt som mamma och pappa och mormor och morfar och morbror och andra närstående :)


VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN ELIAS !!!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Britt!

Jättekul att "se" dig. Ibland saknar jag den gamla Spacetiden med massor av besök och människor.

Grattis till barnbarn och så fint det ordnade sig för Prinsen!

Apropå föregående. Fy vilka idioter som stjäl ens blommor! Har två blommor som hälsning mot vägen men vågar inte sätta fina krukor utifall att...

Ha Det Gott där i Skåne!

(((Kramar från Soulway o Sarakatten)))

Inkan© sa...

Hej "jamtstårscha" ! SUpptäckte att du besökt min blogg ochg frågar om minneslund vid Bergs kyrka.
Jag är faktiskt inte riktigt säker på om de har en minneslund - dvs en särskild plats där man tömmer ut askan på /i jorden. Däremot har de ju plats för både kistor och även urnor.
Jag ska kolla i sommar när jag besöker Hoverberg.
Jag vet att de numera har en så fin vilo- och meditationsplats med utsikt över sjön.

Du får ta dig en tur upp till det fagra landet!