2009-02-05

FÖRÄLDRALÖS

Den 22 januari somnade min pappa in efter en massiv hjärtinfarkt natten till den 18 januari. Ingen av läkarna eller vårdpersonalen i övrigt förstod hur han kunde överleva söndagen och sedan leva vidare ända till torsdagen på eftermiddagen innan han släppte taget.

Igår var det begravning i Uppståndelsens Kapell i Lund och idag finns annonsen i Sydsvenska Dagbladet som jag själv inte prenumererar på för tillfället. Får nog ge mig ut och köpa ett exemplar.

Min mamma somnade in redan i juni 1971, så nu är jag föräldralös.

Pappa ska vila i en minneslund på Bergs Kyrkogård uppe i Jämtland där hans båda bröder och deras mor och far vilar.

Hoppas Din tillvaro är fin nu Wallepappa - att alla smärtor och sorger och bekymmer är borta och att Du fått frid.

Inga kommentarer: