2006-02-25

EFTERLYSNING

Är det fler än jag som ofta tänker på gamla skol- och lekkamrater och kompisar - vad som hänt med dem och vad de gör för något och hur de lever idag?? Eller har det kanske med mitt flyttande att göra? Världen ÄR ju faktiskt liten och den krymper mer och mer, ju äldre man blir! Jag menar .... när en svensk kille boende i Kanada -skrev ett litet meddelande till mig och tackade för att jag tillhandahöll bra musik på WinMX där vi båda befann oss, och det i slutänden visde sig att hans mamma är kusin med min "morbror"(mosters man alltså) !!!

DÅ ÄR VÄRLDEN LITEN!

(och ja, för de som undrar, det handlar om HONOM)

Men tillbaka till ämnet nu, det skulle vara så fantastiskt roligt om någon av ens gamla kompisar trillade in här och förstod att

MINGO

är den där pratkvarnen Britt Olsson (som jag hette på den tiden) som flyttade så mycket och pratade så "roligt"!
Var är ni alla "barn" från 50- 60- och 70-talet*s* ??


Peggy
Ingegärd Karlsson (tror jag)
Anette, Anita, Peter och Anna-KarinJohansson
Yvonne och Anders tror jag - och en lillebror
Titti och Raimond Wuollet?
Gunilla och Roland Karlsson
Rose-Marie, Tommy, Benny och Håkan ??
Leif och Inger Svärd
Lembit (som nog var i ålder med min bror)
Christer och Sluggo (Mats) Jansson

mfl som bodde i Kumla utanför Örebro på 50-60-talet

Lisbeth Nordin o många syskon
Monica Ahlström
Louise Bjurwill
Björn Karlsson
Kaj Horn af Rantzien
Göran Eklund ?
Mattias Höglund ?
Lou Elming

m fl i Bergshamra i Solna i början av 60-talet

och var håller NI hus som bodde i Karlskrona 1963 - 1966. En del har man hittat på nätet och vet därmed LITE om ... men de allra flesta har man ingen aning om vad dom gör! Av MIG blev det ju t ex INGENTING !!

Ni som gick på Rosenfeltsskolan 1963-1966
och hade en underbar lärare som hette Stig Larsson

hör av er till mig - snälla - skulle vara så kul att veta lite om hur livet levt med er! Dessutom saknar jag helt klassfoton från mina år i Karlskrona och skulle bli överlycklig om jag kunde få tag i någon kopia.

T ex från

Lilian Andersson
Christina Berup
Karin Antonsson (Alvörn)
Berit Pettersson
Mary Olsson ?
Anne-Charlotte?
Jane Moberg
Ann-Sofie Leveaux
Milo ... Marie-Louise.. ??
June Axelsson ?
Monika Jinmark
Edelweiss Andersson
Ola Ovander
Rikard Berggren
Karl-Axel Milsten
Jan Kockum
Jan Rollof
Jan Evertsson
Jan Lind


Kompisar från Oxie/Malmö


Eva-Britt Holck
Elizabeth Appelberg
Iréne Karlsson
Mats Svenson
Rene Freij
Robert Rosqvist
Kenneth Jastrell
Jörgen Tufvesson
Göran Olsson
Ingrid Svensson (nu Månsson)
Ann-Louise Willhag
Ann Westerdahl
Monika Söderberg
Iréne Nordbladh
Kerstin Hansson
Rolf Håkansson
Gary Winberg
Rolf Strömberg
Pierre och Ingemar Larsson
Östen kanske Eriksson
Haj Lajf (Leif) kanske Nilsson
Göran och Marianne Keller
Klas Kroon
Karin Olofsson
Eva Jönsson
Mariana Kjönsberg
Anne Sepp
Christer Christensson
Thomas Lundberg
Dan Tillberg


Just i detta ögonblick kommer jag inte på fler namn, men ni som är uppräknade, vare sig ni bodde i Kumla, Solna, Karlskrona eller Oxie/Malmö hör av er .. eller om ni känner någon av de uppräknade.

Uppräkningen har skett med reservation för utbytande av både- för och efternamn och bokstäver här och där!
Det går HELT på "minnet" och minnet är inte längre vad det HAR varit !!! En del av er har man HAFT kontakt med men tappat den på nytt - av diverse anledningar! Nu vill jag inte tappa den fler ggr

Vore alltså JÄTTEROLIGT att få kontakt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag är inte en av dina gamla vänner, men di kan ju alltid försöka att hitta dem på stayfriends, en internetsida som är till för att hålla kontakten, och återknyta kontakten med gamla vänner.

Lycka till med att hitta alla dina barndomsvänner

Anonym sa...

Hej!
Mitt namn är Linda Willhag och av en händelse hittade jag din blogg.
Min mamma är Ann-Louise Willhag (sedan 30år tillbaka är det Persson). Hon är bosatt i Hörby med man och 2 barn, varav jag är en av dem.
Vill du kontakta henne, kan du maila mig: L_W_84@hotmail.com
Vänliga hälsningar
Linda Willhag

Anonym sa...

Hej!
Mitt namn är Göran Stenström. Jag är släktforskare och har kollat några av namnen du efterlyser och har hittat dom. Vill du ha hjälp kan du kontakta mig från min hemsida www.hittadinslakt.se där finns en del att läsa vem jag är.

Mvh. Göran Stenström

Anonym sa...

Louise Bjuwill och Caj Horn är avlidna.
En anonym klasskamrat

Anonym sa...

Wow, this artіcle is good, mу younger sisteг is
аnаlyzing such things, theгеfοгe I am going to conveу heг.


Visit my pаge - bio energy healing
Here is my webpage : acupuncture pregnancy