2006-02-09

FARBROR FREJ

Oj oj oj vad jag med min otroligt barnsliga humor har skrattat nu! Jag lär ALDRIG bli vuxen! Kolla här:

http://www.skrattportalen.se/humor/frej.php

Fast egentligen var det ju inte det jag tänkte blogga om - utan det faktum att jag idag varit på synundersökning för första gången på åtta år - om man inte räknar besök hos optiker sommaren 2001. Det här var alltså en RIKTIG synundersökning hos en professor. Han skulle kolla om jag höll på att utveckla Glaukom - Grön Starr - vilket jag INTE gjorde - TACK OCH LOV!

Det är som så att min moster dras med detta elände och sjukdomen är ärftlig. Dock i högre grad om det är ens föräldrar som har det, men eftersom min mamma dog innan hon ens hann fylla 50, så vet vi inte om även hon hade utvecklat glaukom om hon fått leva. Därför ska mina ögon undersökas vart femte år, men nu hann det av olika anledningar gå ÅTTA år så jag var allt ganska orolig för undersökningen idag. Men allt var bra och jag är nu GLAD som en GLADIS (skulle skrivit speleman, men dels är jag ju ingen man - sen tror jag nog inte dom ÄR gladare än oss andra) .. men en GLADIS är nog glad för det mesta :)

Tycker det är lite tunt med besökare på den här bloggen - tur att desto fler hittar till mitt space hos msn, annars hade det ju inte varit någon större mening med att blogga ... eller förresten - egentligen gör jag det ju för min EGEN skull ... för att få saker och ting UR mig ... för att lätta mitt hjärta ... så vad gnäller jag för ?!?!?! He he - om så INGEN läser det här mer än jag själv (för att kolla stavfel och så) - så finns det ju ÄNDÅ en mening med det hela - så DET så !!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är här - fast det räknas kanske inte :-(

Kramen o Helgen,

Anna-Lys

Anonym sa...

Jag visste inte att du fanns här också! Kommer just från ditt space, där var det trögt värre. Skrev lite men gav upp ;-) Nu kommer jag att gå hit o hälsa på istället!

Anonym sa...

hrm, jo, det äger nog sin riktighet ;)

Trevlig helg på sig!

Anonym sa...

Näe..har hittat dig här också... skönt att ögonen var okey! Ha en bra helg!//Gilla.

Unknown sa...

Vem är Du Gilla?