2006-02-05

TELESPÅNARNA

har sänt sitt sista program, det har just slutat, och det känns oerhört sorgligt. Visserligen hör inte jag till dem som troget stigit upp på söndagmorgnarna och satt på radion, men otaliga program har jag ändå avlyssnat och glatts åt, för man blev verkligen på GOTT HUMÖR av att lyssna på detta "tjatter" - det var ett riktigt bra sätt att börja sina söndagar. VARFÖR ska allt som är roligt och bra - behöva ta slut ????

Inte ens spånarna själva ville ju egentligen sluta nu, så VEM har bestämt det hela och VARFÖR? Som avslutning läste Jacke Sjödin en "dikt" om programmet, och den hoppas jag verkligen hitta nerskriven någonstans, för den var verkligen mitt i prick.

Här http://sr.se/cgi-bin/p4/programsidor/artikel.asp?ProgramID=1277&artikel=340082 kan ni gå in och läsa en del om vad det spånats om genom åren, och dessutom läsa en finurlig dikt om vart skuggorna tar vägen när det regnar. Ja, det är inte bara spånarna själva som varit väldigt kloka och finurliga med sina roliga svar till folk. Många är de lyssnare som ringt eller skrivit in och verkligen visat prov på både intelligens, humor och som sagt - finurlighet!

Många är vi som sörjer nu .... det kan ju låta fånigt med ordet "sorg" i ett sånt här sammanhang, men för många har det nog varit ett oerhört sällskap - man har suttit och ätit frukost och känt det som man varit med i gemenskapen där i studion. Det har blivit som ens vänner ..... och är man ensam så ....

Nu vill jag bara rikta ett STORT TACK till alla Telespånare genom åren, och även till de som "kommit fram" med sina frågor, undringar och teorier ....

STORT TACK ---------------> TELESPÅNARNA + ÖVRIGA MEDVERKANDE

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på Dej!!
Jodå, jag tror jag sett att du också fanns här. Det var väl anledningen att jag valde just blogspot - att det verkade som om många jag brukade besöka på msn "flyttade" hit. Men jag behåller ändå msn också!!
Telespånarna har jag aldrig lyssnat på, men vår Simon sitter klistrad vid radion varje söndag o måndag mellan 16-18 och lyssnar på "Hej domstol" på P3. Skratten ekar i hela huset! Kanske kan vara ett alternativ!?!? Lena:-)